Lisaaopreis.reismee.nl

Afscheid

Wat een gek idee om na drie weken van iedereen afscheid te nemen. Zeker niet de leukste momenten van de reis. Nadat Davy vrijdagavond, een uur te laat, opgehaald was door de taxi, zijn Britt, Jaella, Barbara en ik nog op stap geweest. Inge had ons een cocktailbar aangeraden, Big Mike's. Dus daar zijn we naartoe gegaan. Na een lekkere melon mojito cocktail en een pizza om te delen op het terras, hebben we de dansvloer opgezocht. Het was erg gezellig, iedereen danste met iedereen. Het was een top avond om de vakantie mee af te sluiten.

De volgende ochtend volgde al vroeg het volgende afscheid. Britt vertrok om 9.15. Gevolgd door Jaella om 12.00 uur. Barbara, Kim en ik zouden om 19.00 uur opgehaald worden. Dus wij hebben na 12.00 uur de boda gepakt om nog een dagje te gaan ontspannen en lunchen bij het zwembad. Het weer was ons gunstig gestemd, genieten dus!
Na het laatste ritje op de boda, de laatste koud/lauwe douche en het laatste etentje in het ICU guesthouse, stond ook voor ons de taxi klaar. Hij was welgeteld op tijd, helaas was hij vergeten dat er drie meiden met zes grote koffers mee moesten en dat ging nooit in zijn kleine auto passen. Dus de auto moest omgeruild worden voor een busje, tel er maar een half uur bij op. Toen mochten we aansluiten in de file. Ach, een typisch Afrikaans ritje dus om mee af te sluiten. Lekker druk en chaotisch. We waren alsnog netjes op tijd. Om 23.30 vertrok ons vliegtuig. De vlucht verliep voorspoedig, we kwamen zelfs iets eerder aan dan gepland.
Wat is het stiekem gek om weer thuis te zijn. Voordat ik de reis had geboekt, vertelden mensen mij dat Afrika in je hart gaat zitten en dat je graag terug wil als je er eenmaal een keer bent geweest. Ik geloofde daar niet zo in. Toen ik echter een paar uurtjes thuis op de bank zat en mijn foto's aan het bekijken was, voelde ik het ook. Het was geweldig in Oeganda. Het land is mooi, de mensen zijn mooi, het weer is mooi, de sfeer was mooi. Ja, ik kan het toegeven, ik mis het stiekem al een beetje.
Toen ik vervolgens buiten een rondje met de hond ging lopen en 'hoi' zei tegen een wildvreemde, werd ik aangekeken alsof ik gek was. Wat ongezellig eigenlijk! Had iedereen dat kleine beetje Afrika maar in zich, dat zou gezellig zijn op straat.
Nou, dat was hem dan alweer, ons laatste blog. Onwijs leuk dat jullie ons allemaal gevolgd hebben! Het was een top vakantie met dank aan alle reisgenootjes, de medewerkers van het ICU guesthouse die er alles aan deden om ons het 'home away from home-gevoel' te geven. Doingoood voor het organiseren van de reis. En natuurlijk Inge, onze reisleider. Inge je bent top! Hartstikke bedankt!
Weebale, weeraba (bedankt, tot ziens)!
Lieve groetjes,
Davy en Lisa

Reacties

Reacties

Bernice

Ha ha nu kan ik eens op een leuke manier tegen iemand zeggen : 'I told you so'

Je hebt het hier weer mooi beschreven, en ik ben blij dat je dezelfde ervaring hebt ervaren zoals ik die heb mogen ervaren, in dat mooie speciale land!

Blijf dat beetje Afrika maar in je houden, zolang je dat uit blijft stralen, reageren de mensen vanzelf op dezelfde manier terug.

Dikke kus van je tante X

Anneke@Doingoood

Erg leuk om jullie slotwoorden te lezen! Wat hebben jullie een mooie reis gemaakt. Tof dat je gedaan hebt wat je wilde ;-) En helemaal super fijn dat het zo goed gegaan is! Nu lekker nagenieten... en zo nu en dan weg zwijmelen... en terug denken aan deze reis die niemand je meer af kan nemen!

kathy

Fijn dat je er weer bent!
Je schrijft/schreef er zo enthousiast over dat ik bijna het vliegtuig zou pakken. Haha.
Geniet nog lekker na.
X

Judith

Wat een mooi afsluitend verhaal weer! Kippenvel! Super mooie ervaring om altijd bij je te dragen!

Oma

Lisa wat heb jij je reis mooi afgesloten met deze blog,jullie hebben het daar in Afrika heel goed gedaan ,fijn dat je weer goed thuis bent liefs Opa Oma xxx

Ans

Na zo'n mooie reis en een goede thuisreis. En met zoveel mooie ervaringen en verhalen, kun je nog heel lang na genieten!
Dank je voor het delen daarvan! Lv gr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood