Lisaaopreis.reismee.nl

Safari

27-8-2017

Hoi allemaal!

Momenteel breekt het eind van onze tweede dag safari aan. We zijn gisteren om 7.00 opgehaald en na afscheid te hebben genomen van het gastgezin, zijn we begonnen aan een 3 uur durende reis naar Tsavo east, het safari park. Bij vertrek oogt Kenia (gedroogd) groen/ bruin. Hoe verder we komen hoe roder de grond wordt. Veel wegen zijn in de maak, dus moesten we gebruik maken van alternatieve wegen (lees: wegen met héél veel hobbels).

Na de lange tocht en een korte pauze, gingen we Tsavo east binnen. Tsavo is qua oppervlakte groter dan Nederland! Wel is het erg droog, waardoor er weinig groen en dus voedsel voor de dieren is. We hebben in verschillende game drives, 4 verdeeld over 2 dagen, veel gezien. Olifanten en zebra's zijn het best vertegenwoordigd. Maar we zagen onder andere ook leeuwen, luipaarden, buffels, giraffen en nog veel meer! In de auto hangt een soort radio, zodat alle gidsen elkaar op de hoogte kunnen brengen als er iets moois te zien is. Als er dus een mededeling komt dat er een leeuw is gezien, gaat iedereen daar vol gas heen! We hebben echt geluk gehad, want we kwamen iedere keer op tijd aan. Soms kwamen er wel 25 andere busjes.

Gisterenavond hebben we heerlijk geborreld terwijl iedereen direct na het eten naar bed ging. Na een tijdje schoof de eigenaar aan en vertelde ons leuke verhalen. Zo woont er een luipaard in de berg waar dit prachtige ressort op staat die soms nog wel eens een kijkje wil komen nemen. Gelukkig wordt het hier 's nachts bewaakt door vier honden en twee mannen van een masai stam met speren.

Relaxen aan het zwembad met een mooi uitzicht is ook een goede mogelijkheid hier. Al willen de bavianen maar wat graag je tassen stelen. Vanmiddag was ik daar alleen en moesten er twee bavianen weggejaagd worden, omdat ze me in de gaten bleven houden, is de medewerker er bij blijven zitten om ze op afstand te houden, haha. Je maakt het mee hier!

Vanavond gaan we genieten van een lekker glaasje rosé dat speciaal voor mij is gekocht en morgen om 7 uur vertrekken we op een 3 uur durende game drive om deze af te sluiten met een bezoek aan een Masai stam en dan door te rijden naar onze volgende en laatste verblijfplaats, blessed camp aan de zuidkust.

Liefs, Lisa

Zoma

Wat hebben jullie al bijzondere dagen mogen mee maken.
Lisa dat worden straks hele verhalen met foto's', jij maakt hele mooie fotos en zo dichtbij.
Dames morgen nog een hele mooie dag en dan weer aan het werk.??
Lieve groetjes en nog hele mooie dagen samen.???
Opa Oma??

Jaella

De masai stam, heeeeeel tof. Kijk uit naar die fotos,

Janine

Gaaf!

Bernice

Weer genoeg avontuur daar!!
ENJOY ?

Doingoood