Lisaaopreis.reismee.nl

Update dag 3 en 4 van de SSE

Hooi,

Hier weer een update uit Oeganda. Na een korte nacht hebben we eerst weer lekker ontbeten en zijn we om 9 uur weer naar het Drop in Center gegaan. Weer lekker spannend op de Boda’s door de stad gecrossed. Eenmaal aangekomen bij het project stonden alle kinderen ons weer op te wachten met blijde gezichten en wilde ze gelijk weer al je aandacht. We hadden voor vandaag een Outreach georganiseerd op een veldje iets verderop van het Drop in Center. Hoe blij kinderen kunnen worden van simpele spelletjes zoals snoephappen, zaklopen, touwtje springen, kegelen met lege flessen, schminken en voetbal. Om 2 uur begon het helaas te regenen zoals het elke dag wel een keer doet hier, dus toen moesten we stoppen met alle activiteiten en zijn we weer teruggegaan. Weer was het een super leuke dag en gingen alle kinderen voldaan en blij naar huis. Wij weer terug op de Boda naar het Guesthouse en vervolgens de rest van de middag in chillmodus, de planning voor de volgende dag doorbesproken en gezellig met elkaar gegeten en ’s-Avonds wat gedronken.

Dag 3 op het project. We zijn de dag weer begonnen met een koude douche, lekker ontbijt, en alle spullen verzameld om mee te nemen naar het Drop in Center. Iedereen van ons had zoveel spullen vanuit Nederland meegenomen dat we ook vandaag weer de hele dag de kinderen konden vermaken met simpele dingen, maar waar ze zoo blij van worden! Spulletjes zoals vouwpapiertjes, wol om vlechten en pompons mee te maken, kleurplaten, stiften, stempels, stickers en ballonnen. Iedereen vond het weer super leuk en we hebben uiteindelijk het hele gebouw ermee kunnen versieren. Daarna hebben we nog een danschallenge gedaan met alle kinderen. Echt bizar hoe goed hun kunnen dansen van Breakdance tot de robot. Rond 1 uur was het helaas tijd om afscheid te nemen van de kinderen en terug te gaan naar ons huis. Na 3 dagen bouw je toch een band met de kinderen op, dat maakt het extra moeilijk om afscheid te nemen. De meeste kinderen hebben slecht contact of geen contact met hun ouders of nog erger, geen ouders meer.Daardoor zijn ze heel aanhangelijk en vinden hun het ook heel moeilijk om afscheid van je te nemen. We hebben ze beloofd dat we nog een keer terug komen om iedereen nieuwe slippers te geven. Sommige hebben maar 1 slipper aan hun voet of hebben slippers die al wat jaren mee gingen, zo zagen ze er dan tenminste uit. Voor ons een klein gebaar en voor hun een grote hulp.

Daarna weer terug op de Boda’s en hebben we lekker gegeten bij een restaurant. Eenmaal terug in ons huis hebben we maar is wat was verzameld want Oeganda is niet echt bevordelijk voor je kleren. Super goed geregeld hier dat je je was kan laten doen!

Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van ons avontuur hier. Morgen gaan we voor 2 dagen naar Jinja, dus uh tot over 2 dagen.

Oma

Lisa,leuk zo jullie verhaal te lezen wat doen jullie het goed daar,je kunt op de foto's zien dat de kinderen daar genieten,fantastisch werk toch.
Veel plezier in Jinja is weer een heel programma dus lekker genieten.
Liefs Opa Oma xxx

Bernice

Idd Lisa, super om jullie zo te volgen.
De kinderen genieten maar jij ook, zo te zien!
Succes en ga door met genieten!

Wilma

Lisa, leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven. Mooi dat de kinderen blij zijn met jullie komst, daar genieten de kinderen en jullie samen van en geeft je veel voldoening. Succes en geniet ervan, een reis om nooit te vergeten!

ans

Wat zijn jullie daar goed bezig Lisa. Fijn voor de kinderen die nog zo kunnen genieten van alles wat voor ze gedaan wordt. Maar ook voor jullie, het geeft zo'n goed gevoel om het te mogen doen. Lieve groet!

Doingoood