Lisaaopreis.reismee.nl

Kenia

20-08-2017

Kenia, het land waar mijn tweede grote reis naartoe gaat. Op het moment dat ik dit schrijf, zit ik voor het huis van mijn gastgezin waar een haan en een kip elkaar met veel lawaai achtervolgen.

Ik maak deze reis met Marit, die net al ik altijd al een keer een dergelijke reis had willen maken. Gezien ik op het moment van boeken nog thuis woonde, dacht ik, waarom niet nog een keer zo'n prachtige reis maken. In overleg met Ineke van Doingoood is een reis van 3 weken samengesteld die aan al onze wensen voldeed. Zo bezoeken we o.a. 2 projecten en gaan we op safari.

Gisteren, 19-8-2017, om 12.50 vertrokken we met het vliegtuig richting Nairobi, waar we moesten overstappen op een binnenlandse vlucht naar Mombasa. De vlucht is gelukkig goed verlopen en op het vliegveld van Mombasa stond onze chauffeur Bongo al op ons te wachten. Het was rustig op straat, niemand te zien. Wat het straatbeeld versoberde. Na een klein ritje in de auto kwamen we aan bij APDK, een revalidatie centrum voor kinderen met een beperking. Hier verblijven we de eerste week van onze reis. We slapen bij de eigenaresse van het project, mama Leah, en haar twee dochters. Marit en ik delen een slaapkamer met twee bedden en net iets te weinig plek voor onze 4 koffers. Haha.

Na een onrustige nacht met veel regen, vechtende poezen, apen en kippen, volgende een koude douche. Maar daar zijn er dankbaar voor gezien ze hier tot gisteren een paar weken zonder water hebben gezeten!

Bongo kwam ons om 10.00 uur ophalen voor een citytour van Mombasa, we zagen vamalles en aten onze eerste Keniaanse lunch. We kwamen langs en craft market, het strand, old town en fort Jezus. Fort Jezus is gebouwd door Portugezen, toevallig want in Portugal zijn Marit en ik ook bij Fort Jezus geweest.

Kenia tot nu toe verbaasd nog regelmatig, stiekem omdat ik natuurlijk ook wat vergelijkingsmateriaal heb. Zo wordt hier bijna geen gebruik gemaakt van de boda boda, maar des te meer van gemotoriseerde tuk tuks. De meerderheid van de mensen zijn vrolijk gekleed, veel kleur, leuke jurkjes, maar er zijn ook veel vrouwen die op hun ogen na het gehele lichaam bedekken. Er pas een paar keer jambo mzungu (hoi blanke) geroepen. Er staan luxe hotels langs de kust, en een paar meter verder bevindt je je in veel minder rijke buurden. Aan dit lijstje kan later vast nog veel worden toegevoegd.

Vanavond staat er niks op het programma, maar morgen gaan Marit en ik voor het eerst mee naar het project, waar woensdag het uitstapje naar het strand op de planning staat!

Liefs Lisa

Reacties

Reacties

Oma

Hoi Lisa heel leuk om jullie zo te kunnen volgen, veel succes daar en lieve groetjes van ons Opa Oma ???

Mama

Leuk geschreven weer. Laat je beraden door het nieuwe en maak nieuwe verhalen voor ons een jezelf. Succes en heel veel plezier

Janet

Heel fijn om weer mee te kunnen lezen. Veel plezier en succes!

koen

Leuk om volgen Lisa.
Top ?

Lia

Wat leuk, om jullie te volgen in Kenia.
Lekker genieten en veel plezier meiden??

Zusje

Trots op jou!

Bernice

Hee Lisa en Marit,
Wat superleuk om je weer te kunnen volgen!
En het leest ook weer heel erg leuk, tis alsof ik die haan ook hoor en zie ?

Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende avontuur ?

Birgitte

Veel plezier meiden. Leuk om te lezen!

Ans vd Wegen

Wat leuk om jou weer te volgen Lisa.
Geniet maar van deze mooie reis!
Lieve groetjes voor jou en Marit

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood